Οι φρεγάτες και το 1821

Ο Ελευθέριος Βενιζέλος ανέλαβε κυβερνήτης της μικρής, πτωχής Ελλάδος της Μελούνας, το 1910. Σε λιγότερο από δύο χρόνια, και με τη βοήθεια Ελλήνων ευεργετών, δημιούργησε ισχυρό στόλο που με αρχηγό τον Ναύαρχο Κουντουριώτη απέκλεισε τα τουρκικά πλοία στα Δαρδανέλλια και απελευθέρωσε τα νησιά μας στο Βόρειο Αιγαίο, την Καβάλα και το Άγιο Όρος.

Η Ιστορία διδάσκει αυτούς που τη θυμούνται και τιμωρεί αυτούς που την ξεχνούν. Δεκαπέντε χρόνια έχουμε αφήσει το ελληνικό Ναυτικό χωρίς αναβαθμίσεις, χωρίς νέες μονάδες, χωρίς σύγχρονο εξοπλισμό, χωρίς καν τορπίλες για τα νέα μας υποβρύχια 214, όταν δίπλα μας οι Τούρκοι κατασκευάζουν συνεχώς νέα σύγχρονα πλοία, απαιτούν το μισό Αιγαίο, τα νησιά και τις θάλασσές μας στο Αιγαίο και στην ανατολική Μεσόγειο.     

Και ενώ ύστερα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις περιμέναμε την υπογραφή της συμφωνίας με τη Γαλλία για τις δύο υπερσύγχρονες Belh@rra, με άμεση κάλυψη δύο νοικιασμένες Fremm, μαζί με διπλωματική και στρατιωτική υποστήριξη, πληροφορηθήκαμε ότι η εν λόγω συμφωνία αναβάλλεται ή ματαιούται διότι είναι ακριβή και ότι πιθανώς θα διενεργηθεί «διεθνής διαγωνισμός».

Πόσος χρόνος όμως απαιτείται μέχρι να κατακυρωθεί ένας τέτοιος διαγωνισμός; Από τη σύνταξη των προδιαγραφών, τις ενστάσεις των ενδιαφερομένων, την προκήρυξη του διαγωνισμού, την αξιολόγηση, την κήρυξη του μειοδότη, τις νέες ενστάσεις και προσφυγές, και τη διαδικασία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, απαιτούνται τουλάχιστον δύο χρόνια. Αν προσθέσουμε άλλα τρία χρόνια για την κατασκευή ή μετασκευή των πλοίων, καταλήγουμε σε πέντε χρόνια.

Και τι θα κάνει το ελληνικό Ναυτικό αυτά τα πέντε χρόνια; Πόσο μπορεί με τα υπάρχοντα μέσα να καλύψει τις θάλασσές μας; Επίσης, ας μην ξεχνάμε ακόμη ότι έχουμε ιερό καθήκον να προασπίσουμε τους αδελφούς μας στην Κύπρο μας. Πώς θα μπορέσει το Ναυτικό μας να υπερασπισθεί τη Μεγαλόνησό μας; Ή μήπως πάλι η Κύπρος «κείται μακράν»;

Άρα είναι απόλυτη ανάγκη να ενισχύσουμε το Ναυτικό μας προχθές! Οι Τούρκοι δεν καταλαβαίνουν από Διεθνές Δίκαιο, από διπλωματία, από συμβάσεις. Άλλωστε πότε τήρησαν την υπογραφή τους; Οι Τούρκοι ένα καταλαβαίνουν: τη δύναμη. Τη δύναμη, που είναι απαραίτητη για την Πατρίδα μας ώστε να είναι «σεβαστή στους φίλους και φοβερή στους εχθρούς».

Γιατί λοιπόν να αναβάλλουμε ή ματαιώνουμε τη συμφωνία για τις γαλλικές φρεγάτες; Είναι προφανές ότι και οι Αμερικανοί και οι Γερμανοί και άλλες χώρες θα επιθυμούσαν να μας πουλήσουν τα δικά τους πλοία. Υπάρχει όμως καλύτερη συνολική πρόταση από τη γαλλική; Αν ναι, ας την επιλέξουν και ας υπογράψουν εντός μηνός. Αν όχι, ας υπογράψουν τη σύμβαση με τη Γαλλία, η οποία μας καλύπτει με στρατιωτική συμφωνία και μας υποστηρίζει στους κόλπους της Ε.Ε., όπου η φιλότουρκη Γερμανία, για άλλη μια φορά, διαχρονικά, είναι εναντίον της Πατρίδος μας.

Διαβάσαμε ότι η κυβέρνηση θεωρεί το όλο τίμημα ολίγον ακριβό. Πέραν της γενικής αρχής «το ακριβό είναι πολλές φορές και καλό, και τελικά πιο φθηνό», ας ζητήσει πρόσθετη έκπτωση στο συνολικό πακέτο. Και αν παρά ταύτα δυσκολεύεται οικονομικά να καλύψει τη δαπάνη, πιστεύω ότι όλοι οι Έλληνες θα συμβάλουν πρόθυμα.

Να συστρατευθούμε λοιπόν όλοι απανταχού της Γης, να συμβάλουμε όλοι, πλούσιοι και φτωχοί στον ιερό σκοπό της σωτηρίας της Πατρίδας. Να δημιουργήσουμε «Ταμείον Ελληνικού Στόλου» υπό την αιγίδα του τέως Προέδρου της Δημοκρατίας κυρίου Παυλόπουλου.

Τότε όλοι μας θα νιώθουμε υπερήφανοι για τη συμβολή μας και θα νιώθουμε συναισθηματικά δεμένοι με τα πλοία μας.

 

Αυτή είναι η καλύτερη,
έμπρακτη συμμετοχή μας στη μνήμη,
στην απότιση φόρου τιμής στους ήρωες του 1821.

 

Απεστάλη στη Βουλή των Ελλήνων.
Δημοσιεύθηκε σε ηλεκτρονικά μέσα
ενημέρωσης και σε εφημερίδες.
Ενδεικτικά αναφέρεται Η Καθημερινή
στις 9/10/2020 με τίτλο:
Οι φρεγάτες, το ’21, ένα “Ταμείον Στόλου”.